NECROEXPO wspólnym sukcesem całej branży

dnia

Blisko dwa tysiące podpisanych umów i sprzedanych produktów – taki rezultat maluje tegoroczna 9. edycja  Międzynarodowych Targów Branży Pogrzebowej i Cmentarnej NECROEXPO 2022. Pomimo trzyletniego, pandemicznego zastoju i związanych z nim obaw wystawców i kontrahentów, tegoroczne NECROEXPO w Targach Kielce prezentuje się bardzo dobrze nie tylko na zdjęciach, ale także w liczbach.

Tegoroczna edycja NECROEXPO zgromadziła 88 wystawców z 7 krajów, dwa i pół tys mkw powierzchni wystawienniczej. Ponadto targi przyciągnęły 1500 zwiedzających.

Wspólny cel dla branży

– NECROEXPO i FIAT-IFTA mają ze sobą wiele wspólnego. My, jako organizacja dbamy o to, aby członkowie stowarzyszeń i izb pogrzebowych czuli się z nami, jak w domu. Z kolei Targi Kielce i NECROEXPO są tym domem. Wielu wystawców powtarza, że czuje się tu najlepiej – stwierdził Marek Cichewicz, prezes organizacji FIAT-IFTA, która w tym roku oficjalnie zarekomendowała targi NECROEXPO w Kielcach.

W tym roku kieleckie targi pogrzebowe odniosły przede wszystkim sukces branżowy, ponieważ stworzyły wspólny grunt do rozmów dla wszystkich izb i stowarzyszeń branży. W uzyskaniu tego rezultatu pomógł oczywiście fakt, że w 2022 roku NECROEXPO było jedynymi targami funeralnymi w Polsce.

Dobra okazja na zakupy

Kieleckim targom udało się przykuć uwagę firm z branży z całego kraju i nie tylko. Na NECROEXPO 2022 wśród wystawców pojawiły się firmy z takich krajów jak Holandia, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Litwa czy Ukraina. W halach targowych wystawili się producenci karawanów, urn, trumien i innego asortymentu pogrzebowego, ale też firmy zajmujące się nagłośnieniem, kosmetyką zmarłych czy firmy oferujące pomoc prawną przy np. przewiezieniu zmarłej osoby z innego kraju. Nie bez rezultatów. Trzy dni targowe zaowocowały blisko dwoma tysiącami podpisanych umów i sprzedanych produktów. Wśród rekordzistów można wymienić firmę Pilato, która sprzedała 20 karawanów, firmę Bojar z wynikiem około 20 aut i producent Trumny Maj z ponad 1600 sprzedanych trumien.

Cyfryzacja zawitała do branży

Branża pogrzebowa zainteresowana jest możliwościami, które przynosi powszechna cyfryzacja. Mapowanie cmentarzy, systemy informatyczne ułatwiające pracę domów pogrzebowych, czy przeniesienie związanych z pogrzebem formalności do Internetu. Nie umknęło to uwadze polskich władz, które podczas targów NECROEXPO ogłosiły zmiany w ustawie pogrzebowej. Nowelizacja uwzględnia m. in. cyfryzację miejsc pamięci i elektroniczną kartę zgonu.

Siła spotkań

Targi Necroexpo to nie tylko wystawcy, ale też spotkania, a w tym roku na zainteresowanych czekało kilkanaście szkoleń i prelekcji. Poruszone były takie tematy jak digitalizacja branży funeralnej, tajniki nowoczesnej balsamacji czy zagospodarowanie cmentarza pod kątem zmian klimatycznych. Wiele spotkań zapełniło sale konferencyjne i trudno się dziwić, biorąc pod uwagę ogrom na co dzień niedostępnej nawet dla branżowców wiedzy, którą można było tam zdobyć.

Sławy na NECROEXPO

Tak jak każda branża, także i ta funeralna ma swoje osobistości świata mediów. Na NECROEXPO odwiedzający mieli możliwość spotkania się m. in. z influenserką pogrzebową, Agnieszką Beczek, znaną na Instagramie jako @Pani_z_domu_pogrzebowego i Małgorzatą Węglarz, autorką książki „Wszystko co powinieneś wiedzieć zanim umrzesz. Tajemnice branży pogrzebowej”.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s