Innowacje na targach pogrzebowych Funeraire Paris
Tym, co rozpala wyobraźnię na każdych targach, są prezentowane nowości. Znane na całym świecie targi Funéraire Paris w tej edycji po raz pierwszy zorganizowały konkurs na najbardziej innowacyjne i kreatywne rozwiązania.
Konkurs Funeral d’Or (w tłumaczeniu na polski „Złoty pogrzeb”) został zorganizowany wspólnie z francuskimi organizacjami zrzeszającymi branżę pogrzebową CSNAF oraz FNF. Jego celem jest zwrócenie uwagi producentów, dystrybutorów i profesjonalistów działających w branży na wyjątkowe produkty, które pojawiły się na tegorocznych targach.
Konkurs wzbudził duże zainteresowanie. Firmy zgłosiły 40 propozycji, spośród których jury złożone z ekspertów z branży pogrzebowych wybrało 10 najciekawszych, które mogą mieć największy wkład w branżę pogrzebową. Przyjrzyjmy się zatem finalistom.
Carbone 14 Evolution należące do firmy Groupe Udife to oprogramowanie do zarządzania domami pogrzebowymi, krematoriami i kolumbariami. Program pozwala na sprawdzanie stanów magazynowych, planowanie pracy, pomoże też znaleźć miejsce na cmentarzu, jest też moduł do zarządzania księgowością. Portal umożliwia rodzinom wygodny dostęp do wszystkich informacji dotyczących ich zamówienia i dokumentów.
To samo dotyczy zresztą wszystkich pracowników pogrzebowych, którzy mogą mieć dostęp do plików CARBONE 14 z dowolnego urządzenia za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Portal posiada też możliwość złożenia podpisu elektronicznego, co znacznie ułatwia obieg dokumentów i podpisywanie umów.
Groupe Udife Le Hub Assurance zgłosiła do nagrody oprogramowanie Le Hub Assurance służące do porównywania ofert różnych ubezpieczycieli. Program pozwala na wycenę w mniej niż 30 sekund, wysyłkę oferty e-mailem, widget śledzenia aktywności, e-learning itp. Tu również wszelkie umowy, faktury czy zamówienia załatwimy za pomocą podpisu elektronicznego.
Słoneczna stella (Stele solaire, La Lueur Bienveillante) to propozycja Tellement là avec Ora. Podświetlaną stelę w różnych wykończeniach można instalować na pomnikach tymczasowych (w których specjalizuje się firma), a następnie w granicie. Projekt jest ekologiczny i wykorzystuje fotowoltaikę.
Nagrobek jak z klocków Lego? Bez użycia kamienia? Bfup Creation ma do zaproponowania coś w tym rodzaju. MonuKit to łatwy w montażu pomnik do zamontowania bez korzystania z dźwigu. Nie potrzebujemy ekipy budowlanej ani projektanta, bo projekt możemy stworzyć samodzielnie w aplikacji w telefonie, korzystając z rozszerzonej rzeczywistości. Sami wybierzemy też kolor płyty, cokół czy głowicę. Zdecydujemy również o wymiarach i proporcjach. Elementy do budowy są wykonane w całości z materiału pochodzącego z recyclingu i odpornego na upływ czasu. W zestawie znajduje się również specjalnie dobrany komplet sadzonek roślin całorocznych, które można posadzić obok pomnika lub na jego części.
Każdy pomnik ma opowiadać swoją historię. To filozofia firmy Pierre & Cristal, która łączy piękno współczesnych witraży z trwałością granitu.
Ich szklane stele i płyty nagrobne są wykonane ze szkła hartowanego. Firma ma do wyboru kilkadziesiąt spersonalizowanych modeli nawiązujących do witraży, sztuki współczesnej czy zdjęć pejzażowych. Nagrobek o nazwie monument inhumation vitrail contemporain przypadł do gustu jurorom, którzy uznali go za jeden z najlepszych produktów targów.
Pimp-My-Coffin zapewnia wsparcie dyrektorów zakładów pogrzebowych w tworzeniu szytych na miarę oracji pogrzebowych i filmów pozwalających przybliżyć postać zmarłego. Pomaga także w doborze odpowiedniej muzyki podczas ceremonii. Pimp-My-Coffin oferuje również personalizację trumny.
Mésange Prévoyance jest wiodącym brokerem specjalizującym się w projektowaniu, dystrybucji i zarządzaniu ubezpieczeniami pogrzebowymi. Od ponad 40 lat działa i wprowadza innowacje na rynku. Ich program Le portail de souscription digitalisé to internetowe narzędzie, które zostało już wdrożone u ponad 1500 operatorów pogrzebowych, brokerów i towarzystw ubezpieczeń wzajemnych. Dzięki programowi użytkownicy mogą ustalać spersonalizowane ceny, abonamenty, przeglądać swoje portfolio i monitorować proces likwidacji szkód. Program pozwala wygodnie prowadzić obsługę klientów i dobrać najlepsze dla nich umowy i ubezpieczenia.
Firma Sleeping Angel zgłosiła do konkursu szklaną urnę. Ich twórca, Filip Wonga, tworzy urny ręcznie i inspiruje się kulturą orientalną. Na stronie internetowej jego firmy możemy zobaczyć dostępne modele przeznaczone dla dorosłych, dzieci i zwierząt domowych.
Z urnami do Paryża przyjechała również firma URN & DESIGN, której model l’URNE PENSÉES doceniło jury. Firma tworzy urny z białego piaskowca, a ich niezwykłość polega na tym, że każdą możemy samodzielnie ozdobić lub napisać na niej tekst pożegnania nawet zwykłym markerem. Warto dodać, że urny są tworzone metodą tradycyjną na kole garncarskim. To sprawia, że każda urna jest niepowtarzalna.
Z kolei firma Bigand Confection zgłosiła do konkursu kurtki dla pracowników pogrzebowych. Firma bardzo podkreśla to, że ich odzież jest ekologiczna. Tekstylia pochodzą z recyklingu, a na wyprodukowanie jednej sztuki potrzeba 15 plastikowych butelek. Kurtki posiadają powłokę teflonową, co sprawia, że są praktycznie plamoodporne, a materiał – wodoodporny. Znakomicie sprawdzą się przy pracy na cmentarzu w różnych warunkach pogodowych. Kolejnym plusem jest to, że tkanina poliestrowa w połączeniu z wełną i lycrą sprawia, że kurtka się nie gniecie, nie zniekształca ani nie zmienia koloru.
Spośród powyższych propozycji jury wybrało najlepszą trójkę. Pierwszy historyczny laur Funeral d’Or zdobyły Słoneczna Stela, szklane nagrobki od firmy Pierre & Cristal oraz oprogramowanie Le Hub Assurance. Teraz trzeba poczekać, aby się przekonać, czy owe nowinki przyjmą się również na rynku.