Magazyn
branży pogrzebowej

Pogrzeb w stylu Barbie

W lipcu cały świat zwariował na punkcie „Barbie”, a kolor różowy opanował naszą planetę. Film z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w reżyserii Grety Gerwig został okrzyknięty najlepszą produkcją 2023 roku. Prawie wszyscy, od restauracji po domy pogrzebowe, dali się ponieść różowemu szaleństwu.

Przykłady? Ależ proszę. W Londynie i Australii pojawiły się różowe budki telefoniczne. Londyńska stacja metra Barbican zyskała na krótko nową nazwę – Barbie can. Burger King serwował zestaw BK Barbie Combo, w skład którego wchodziły Pink Burger (z różowym sosem), frytki i napój. Deser Barbie Donut Shake składał się natomiast z lodów waniliowych i truskawek oraz różowego pączka. 

Xbox przygotował różową konsolę Dremhouse, dzięki której każdy gracz mógł się poczuć tak, jakby był mieszkańcem DreamLandu, a w grze Forza Horizon 5 można było pojeździć niepowtarzalnym, różowym samochodem znanym z filmu.

W Malibu udostępniono do wynajęcia specjalną replikę domu, w którym w filmie mieszkała Barbie. W hotelach sieci Hyatt i Hilton w Kuala Lumpur i Bogocie można było skorzystać z apartamentów tematycznie nawiązujących do stylu kultowej lalki.

W filmie kłopoty Barbie rozpoczęły się (uwaga wszyscy, którzy jeszcze nie widzieli filmu, spoiler!) z chwilą, gdy po raz pierwszy pomyślała o śmierci (i o cellulicie). Nic więc dziwnego, że branża pogrzebowa poczuła się wywołana do tablicy, aby podążyć za różową modą.

Domy pogrzebowe w Meksyku, Salwadorze i całej Ameryce Łacińskiej wprowadziły na rynek jaskraworóżowe trumny dla fanów, klalki Mattel.

W dzień premiery filmu po wpisaniu frazy Barbie w wyszukiwarkę Google można było zobaczyć taki widok

Firma Olivares Funeral Home stworzyła trumnę o nazwie „Barbie House” i sprzedawała ją pod hasłem „Możesz odpocząć jak Barbie”. W klipie promocyjnym firma przekonuje, że „Ta trumna o uderzającym jasnoróżowym kolorze reprezentuje energię niezapomnianych przeżytych chwil”.

Dom pogrzebowy Alpha and Omega w Ahuachapán w Salwadorze wypuścił na rynek różowe trumny jeszcze przed premierą filmu. Szał, który ogarnął Amerykę Łacińską, przekonał  firmę do pójścia krok dalej i ozdobienia tekstylnych wyściółek trumien wizerunkami lalki i małymi białymi gwiazdkami.

Właściciel firmy Issac Villegas w cytowanych na całym świecie wywiadach powiedział, że jeszcze rok temu rodziny wolały tradycyjne trumny w kolorach brązowym, czarnym, białym lub szarym. Teraz sprzedał swoje pierwsze różowe trumny i zamierza mieć ten kolor w swojej ofercie.

W Stanach Zjednoczonych popularna się stała petycja, której celem jest skłonienie firmy Mattel do stworzenia Barbie jako dyrektorki domu pogrzebowego. Oto jej fragment:

„Według danych Stowarzyszenia Dyrektorów Pogrzebowych stanu Nowy Jork w ciągu ostatnich 40 lat liczba dyrektorów zakładów pogrzebowych będących kobietami w Stanach Zjednoczonych wzrosła z 5 do 43 procent. (…) Jestem dyrektorką i chciałabym zwrócić uwagę małych dziewczynek na całym świecie na wkład kobiet w branżę pogrzebową. Barbie przedstawiona jako dyrektorka pogrzebowa zainspiruje kolejne pokolenie i będzie poszukiwaną lalką przez wszystkie kobiety pracujące w tej branży. Widziałam Barbie przedstawioną jako nauczycielkę, pielęgniarkę, lekarkę i polityka. Teraz czas na dyrektorkę pogrzebową Barbie!”

W chwili pisania tego artykułu petycja w serwisie change.org miała już 3 tys. 676 podpisów. Ktoś zażartował, że kupiłby zestaw do zabawy „Barbie – dyrektorka pogrzebowa”, ale pod warunkiem, że jest w komplecie ze zwłokami Kena. Inni komentowali, że Barbie powinna być ubrana w czarny garnitur i kostium w prążki, a Ken zajmować się balsamacją i prowadzić karawan.

Wiele innych domów pogrzebowych wykorzystało moment, aby w mediach społecznościowych pośmieszkować, ale też pochwalić się swoimi produktami, np. różowymi urnami. Tak zrobił np. Zakład Pogrzebowy Nekros ze Śremu. Mnie do gustu najbardziej przypadła grafika włoskiego domu pogrzebowego z Brescii Taffo Funeral Services. Jest prosta, nie epatuje różem, a napis głosi „Barbie nie żyje”.

Jak na ten zalew różu reagują internauci? Nucą pod nosem słowa piosenki „Barbie girl” zespołu Aqua: „Death in plastic, it’s fantastic”, czyli „Śmierć w plastiku jest fantastyczna”, i komentują, że wreszcie nie widzą śmierci w ciemnych barwach. Dziękujemy ci za to, Barbie!

Copyright 2023 | Realizacja: cemit.pl